19.9
Pracovní náplň asistenta pedagoga u žáka se sociálním znevýhodněním (8. platová třída)
Mgr. Martin Kaplán
NahoruPRACOVNÍ NÁPLŇ ASISTENTA PEDAGOGA U ŽÁKA SE SOCIÁLNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM (8. PLATOVÁ TŘÍDA)
V náplni práce jsou používány termíny žák, učitel, vychovatel, asistent pedagoga, psycholog, speciální pedagog, dětský lékař, pracovník, metodik, koordinátor, apod. V rámci těchto formulací se rozumí vždy obě genderové varianty.
V náplni práce jsou používány termíny žák, ředitel, učitel, vychovatel, asistent pedagoga, psycholog, speciální pedagog, dětský lékař, pracovník, metodik, koordinátor, apod. V rámci těchto formulací se rozumějí vždy obě genderové varianty.
Náplň práce:
Vzdělávací a výchovná činnost podle přesně stanovených postupů a pokynů učitele zaměřená na speciální vzdělávání, individuální vzdělávání nebo specifické výchovné potřeby dítěte/žáka nebo skupiny dětí/žáků (dále jen „žáků”).
Pomáhá s výkladem textů a učební látky v jednotlivých předmětech, připravuje a upravuje učební pomůcky podle individuálních potřeb jednotlivých žáků (zvětšování a úprava textů), pomáhá zdravotně postiženým žákům při přizpůsobování se školním prostředí (příprava pomůcek na vyučování, přesuny ve školní budově, apod.). Spolupracuje s vyučujícím učitelem při výběru alternativních učebnic. Spolupracuje s ostatními pedagogickými pracovníky a rodiči žáka při plnění vzdělávacího programu.
Dále vykonává:
- -
pomoc pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti, pomoc při komunikaci se žáky a zákonnými zástupci žáků a komunitou, ze které žák pochází,
- -
podporu žákům při přizpůsobení se školnímu prostředí,
- -
pomoc žákům při výuce a při přípravě na výuku,
- -
nezbytnou pomoc žákům s těžkým zdravotním postižením při sebeobsluze a pohybu během vyučování a při akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola v souladu se zápisem do školského rejstříku uskutečňuje vzdělávání.
- -
individuální podporu žákům při osvojování a procvičování učiva, při stimulačních a relaxačních činnostech, podpůrné služby při kompenzaci jejich znevýhodnění,
- -
dohled nad žáky podle pracovního úvazku nebo plánu zastupování,
- -
bezpečnost žáků při všech činnostech organizovaných školou,
- -
podílí se na organizaci třídních schůzek pro rodiče,
- -
účastní se aktivit třídy mimo budovu školy, podílí se na jejich přípravě,
- -
přidělenou práci v metodických sdruženích, kterých se zúčastňuje,
- -
kontrolu stavu nábytku, pomůcek a hraček ve třídě, informuje vedení školy o nedostatcích,
- -
vykonává pedagogický dohled v době nepřítomnosti pedagoga,
- -
spolupracuje s romským poradcem, s ROI, s pracovníky MM KV – OSZV – OSPOD, s romskou komunitou,
- -
pomáhá učitelům při jednání s rodiči,
- -
pomáhá při snižování neomluvené absence žáků.
Provádí systematickou asistenci pedagogovi při výchovné práci v oblasti společenského chování, základních pracovních, hygienických a…