dnes je 6.12.2024

Input:

Pracovní náplň asistenta pedagoga u žáka se sociálním znevýhodněním (8. platová třída)

30.6.2024, , Zdroj: Verlag Dashöfer

19.9 Pracovní náplň asistenta pedagoga u žáka se sociálním znevýhodněním (8. platová třída)

Mgr. Martin Kaplán

PRACOVNÍ NÁPLŇ ASISTENTA PEDAGOGA U ŽÁKA SE SOCIÁLNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM (8. PLATOVÁ TŘÍDA)
PRACOVNÍ NÁPLŇ od  
Útvar   Základní škola, mateřská škola a praktická škola  
Druh práce   asistent pedagoga pro děti a žáky se sociálním znevýhodněním  
Jméno    
Platová třída   8.  
Položka katalogu prací   2.16.05  

Vzor
Náplň práce:

Vzdělávací a výchovná činnost podle přesně stanovených postupů a pokynů učitele zaměřená na speciální vzdělávání, individuální vzdělávání nebo specifické výchovné potřeby dítěte/žáka nebo skupiny dětí/žáků (dále jen „žáků”).

Pomáhá s výkladem textů a učební látky v jednotlivých předmětech, připravuje a upravuje učební pomůcky podle individuálních potřeb jednotlivých žáků (zvětšování a úprava textů), pomáhá zdravotně postiženým žákům při přizpůsobování se školním prostředí (příprava pomůcek na vyučování, přesuny ve školní budově, apod.). Spolupracuje s vyučujícím učitelem při výběru alternativních učebnic. Spolupracuje s ostatními pedagogickými pracovníky a rodiči žáka při plnění vzdělávacího programu.

Dále vykonává:

  • - pomoc pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti, pomoc při komunikaci se žáky a zákonnými zástupci žáků a komunitou, ze které žák pochází,
  • - podporu žákům při přizpůsobení se školnímu prostředí,
  • - pomoc žákům při výuce a při přípravě na výuku,
  • - nezbytnou pomoc žákům s těžkým zdravotním postižením při sebeobsluze a pohybu během vyučování a při akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola v souladu se zápisem do školského rejstříku uskutečňuje vzdělávání.
  • - individuální podporu žákům při osvojování a procvičování učiva, při stimulačních a relaxačních činnostech, podpůrné služby při kompenzaci jejich znevýhodnění,
  • - dohled nad žáky podle pracovního úvazku nebo plánu zastupování,
  • - bezpečnost žáků při všech činnostech organizovaných školou,
  • - podílí se na organizaci třídních schůzek pro rodiče,
  • - účastní se aktivit třídy mimo budovu školy, podílí se na jejich přípravě,
  • - účastní se jednání metodických komisí působících ve škole, je-li mu to vedoucím zaměstnancem uloženo,
  • - kontrolu stavu nábytku, pomůcek a hraček ve třídě, informuje vedení školy o nedostatcích,
  • - vykonává pedagogický dohled v době nepřítomnosti pedagoga,
  • - spolupracuje s romským poradcem, s ROI, s pracovníky MM KV – OSZV – OSPOD, s romskou komunitou,
  • - pomáhá učitelům při jednání s rodiči,
  • - pomáhá při snižování neomluvené absence žáků.

Provádí systematickou asistenci pedagogovi při výchovné práci v oblasti společenského chování, základních pracovních, hygienických a jiných návyků:

a) výchovnou činností prohlubuje u žáků pracovní, hygienické a komunikační

Nahrávám...
Nahrávám...